Warunki gwarancji i zwrot
Zasady Gwarancji
Niniejszym działając jako Dystrybutor udzielamy Gwarancji na sprawne działanie Urządzenia.
- Gwarancja obejmuje Urządzenia zakupione na terenie Rzeczpospolitej Polskiej (odpowiedzialność ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej) od Dystrybutora, zaopatrzone w ważną i wypełnioną Kartę Gwarancyjną podpisaną przez Dystrybutora.
- Gwarancja obejmuje bezpłatną naprawę Urządzenia (w tym elementów Urządzenia) w Okresie Gwarancyjnym.
- Dowodem i podstawą odpowiedzialności gwarancyjnej Dystrybutora jest wydana i wypełniona Karta Gwarancyjna.
- Karta Gwarancyjna musi być ostemplowana przez Dystrybutora, posiadać czytelne i poprawnie wypełnione wszystkie rubryki, bez mian i skreśleń. Karta Gwarancyjna jest ważna i wiążąca strony tylko razem z dowodem zakupu Urządzenia. Gwarancja nie przysługuje, gdy Karta Gwarancyjna nie jest wypełniona, bądź wypełniona jest nieprawidłowo.
- Gwarancja obowiązuje w okresie wskazanym przez producenta (Okres Gwarancji) w instrukcji obsługi urządzenia, liczonym od daty sprzedaży Urządzenia. Okres Gwarancji dotyczy wyłącznie zastosowania Urządzenia w gospodarstwie domowym przez Konsumenta.
- W przypadku zakupu Urządzenia przez Podmioty Gospodarcze Okres Gwarancji wynosi 12 miesięcy.
- Okres gwarancji liczy się od daty zakupu wpisanej w Kartę Gwarancyjną oraz podaną na oryginale dowodu zakupu.
- Niniejsza Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Kupującego, wynikających z odrębnych przepisów ustawowych.
- Gwarancja obejmuje tylko wady fizyczne (techniczne) tkwiące w Urządzeniu spowodowane wadami fabrycznymi, bądź materiałowymi.
- W przypadku niedotrzymania któregokolwiek z wyżej wymienionych warunków Gwarancji naprawa dokonywana będzie na koszt Kupującego.
- Ujawnione w Okresie gwarancji wady będą usuwane w terminie jak najszybszym, nie przekraczającym jednak 60 dni od daty dostarczenia uszkodzonego Urządzenia do Serwisu Dystrybutora. W przypadku szczególnie uzasadnionych (na przykład w razie konieczności sprowadzenia części zamiennych) wada będzie usunięta w innym terminie niezbędnym do usunięcia wady po wcześniejszym uprzedzeniu Kupującego.
- Sprzęt do naprawy powinien być dostarczony do punktu serwisowego w oryginalnym opakowaniu fabrycznym wraz z akcesoriami. W razie braku opakowania fabrycznego ryzyko uszkodzenia w czasie transportu ponosi Kupujący.
- Gwarancja nie obejmuje akcesoriów dołączanych z urządzeniem oraz elementów eksploatacyjnych takich jak: bezpieczniki, lampy elektronowe.
- W zakres Gwarancji nie wchodzą czynności regulujące bądź konserwujące.
- Gwarancja traci swoją ważność w przypadku samodzielnych modyfikacji lub przeróbek Urządzenia dokonywanych przez Kupującego.
- Gwarancją naprawy nie są objęte Urządzenia z uszkodzeniami mechanicznymi nie powstałymi z winy Dystrybutora, wady lub uszkodzenia Urządzenia powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania, wady wynikające z niedbałego użytkowania lub użytkowania Urządzenia niezgodnie z instrukcją obsługi, albo niezgodnie z przepisami bezpieczeństwa bądź wady wynikające z użytkowania Urządzenia niezgodnie z jego przeznaczeniem, wady powstałe w skutek przeciążenia w użytkowaniu Urządzenia, jego niewłaściwego transportowania, regulacji, przechowywania.
- Kupujący traci uprawniania wynikające z tytułu Gwarancji w przypadku: zagubienia Karty Gwarancyjnej, stwierdzenia naruszenia zabezpieczeń Urządzenia, stwierdzenia dokonywania samodzielnego demontażu, przeróbek, napraw w Urządzeniu, zalania płynami oraz zasilania nieprawidłowym napięciem, przepięć, usterek spowodowanych wyładowaniami atmosferycznymi oraz przepięciami sieci elektrycznej.
- Gwarancja naprawy ani wymiana na nowy sprzęt nie obejmuje odstępstw od parametrów podawanych w instrukcji obsługi, ponieważ firmy zastrzegają sobie możliwości zmian i modyfikacji bez uprzedniego powiadomienia Klientów.
- Gwarancja nie obejmuje przypadków, w których odtwarzacz DVD, CD, Blu-Ray nie czyta niektórych płyt z uwagi na ich niekompatybilność lub stan techniczny.
- Gwarancją naprawy nie są objęte uszkodzenia spowodowane na skutek:
- zanieczyszczenia, zalania, uszkodzeń mechanicznych, przepięć w sieci zasilającej, wyładowań atmosferycznych i innych zdarzeń losowych powodujących uszkodzenie Urządzenia.
- zużycia elementów regulujących Urządzenie, np. potencjometrów i przełączników.
- użytkowania Urządzeń niezgodnie z ich przeznaczeniem lub w warunkach mogących spowodować ich uszkodzenie, np. w zbyt niskiej lub zbyt wysokiej temperaturze, wysokim zawilgoceniu, bądź poprzez wpływ innych czynników mogących spowodować uszkodzenie Urządzenia.
- odbarwieniem powstałym na skutek niewłaściwego użytkowania lub używania w warunkach zewnętrznych
- Gwarancją nie są objęte uszkodzenia spowodowane:
- uszkodzeniami powstałymi w wyniku nieprawidłowej obsługi, instalacji, aktualizacji oprogramowania Urządzenia.
- wadliwym działaniem Urządzenia spowodowanego konfliktem lub niezgodnością pomiędzy zainstalowanymi aplikacjami a środowiskiem pracy.
- nadmiernym obciążeniem sygnałem o zbyt dużej mocy.
- uszkodzeniem głośników spowodowanych korektorem graficznym oraz układów korekcji częstotliwościowej.
- używaniem Urządzenia wraz z niesprawnym wzmacniaczem bądź innym elementem systemu.
- Kupującemu przysługuje prawo wymiany Urządzenia na nowy, jeśli w okresie gwarancji zostaną wykonane pod 3 z rzędu naprawy tej samej wady Urządzenia (objęte Gwarancją), a Urządzenie wciąż będzie niesprawne. Do limitu napraw włączane są jedynie naprawy wykonane w ramach niniejszej Gwarancji – naprawy płatne i powstałe z winy Kupującego nie będą wliczane w limit napraw. Czynności konserwacyjne, takiej jak przeglądy, czyszczenie, wymiana bezpieczników itp. nie będą wliczane do limitu napraw i nie mogą stanowić podstawy żądania wymiany produktu na nowy.
- Gwarancje nie obowiązuje, jeżeli na Urządzeniu zostanie zerwana lub w widoczny sposób uszkodzona jest plomba lub numery fabryczne będą nieczytelne.
- W wypadku utraty Karty Gwarancyjnej nie będzie wydany dokument zastępczy ani duplikat, a prawa i roszczenia wynikające z niniejszej gwarancji wygasają.
- Dystrybutor nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych zapisanych na dyskach Urządzeń oraz na nośnikach dołączonych wraz z Urządzeniem oraz za utratę ustawień konfiguracyjnych Urządzenia.
- Na podstawie niniejszej Gwarancji wyłączona zostaje odpowiedzialność Dystrybutora z tytułu bezpośrednich oraz pośrednich strat wynikających z użytkowania Urządzenia bądź też braku możliwości jego użycia.
- Dystrybutor nie ponosi odpowiedzialności za szkody w mieniu lub zdrowiu wynikłe z użytkowania Urządzenia niezgodnego z jego przeznaczeniem lub warunkami eksploatacji ustalonymi przez Dystrybutora w przedmiotowym dokumencie, a w szczególności szkody wynikacie z samodzielnej ingerencji Kupującego w Urządzenie poprzez jego modyfikacje oraz naprawę.
- Wszystkie wadliwe Urządzenia i części, które wymieniono w ramach gwarancji stają się własnością Serwisu.
- Zasięg terytorialny ochrony gwarancyjnej obejmuje teren Rzeczypospolitej Polskiej.
- Reklamacja towaru: drogą mailową na adres reklamacje@4hifi.pl
- Wszelkie reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 14 dni.
Zwrot konsumencki w ciągu 14 dni
Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczając poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą.
Przy zwrocie towaru prosimy o podanie numeru konta, na które będziemy zwracali wpłaconą należność.
W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy konsumentowi koszty dostarczenia towaru ( za transport od sprzedawcy do konsumenta ). Należy jednak pamiętać, iż zgodnie z obowiązującym prawem zwracamy jedynie koszty najtańszego zwykłego sposoby przesyłki dostępnego w naszej ofercie, bez względu, jakie środek transportu został wybrany przez kupującego w momencie składania zamówienia.